Koszulka Honda Civic Type R – Konkurs

Nowa koszulka Honda Civic Type R

Nie tak dawno zadebiutowała koszulka Honda Civic Type R FN2, a już ruszamy z kolejnym CTR’em na koszulce Ultime.

W związku z tym mamy dla was mały konkurs 'Give Away' na poprawę poniedziałkowych humorów. Podobnie jak w przypadku koszulki Toyota Corolla AE86 przygotowaliśmy aż trzy projekty koszulki i prosimy was o pomoc w wyborze. Tym razem jednak w sklepie pojawi się nie jedna, a dwie z nich które uzyskają największą liczbę waszych głosów.

koszulka Civic type r ep3 konkurs

Głównym bohaterem nowej koszulki jest Honda Civic Type R VII generacji czyli k-seria zamknięta w nadwoziu o symbolu EP3.

By wziąć udział w konkursie wystarczy polubić nasz profil w serwisie Facebook dostępny TUTAJ, wpisać jako komentarz do konkursowego postu literę A/B/C symbolizującą projekt koszulki, która spodobała Ci się najbardziej, a później udostępnić konkursowy post na swojej tablicy.

W czwartek wybierzemy zwycięzcę konkursu, który otrzyma wybraną koszulkę ze sklepu Ultime oraz dwie nagrody pocieszenia w postaci kodów rabatowych.

koszulka honda civic type r ep3 a

koszulka honda civic type r ep3 b

koszulka honda civic type r ep3 c

Honda Civic Type R EP3

W 2001 roku Honda zaprezentowała nową generację Hondy Civic Type R (EP3). Pod maską EP3 zasiadła jednostka K20A2 – 2.0 N/A i-VTEC generująca prawie 200 KM i została spięta z krótką 6-cio biegową skrzynią biegów. Prócz delikatnego tuningu wizualnego Civic Type R otrzymał też większe względem podstawowej wersji hamulce, większe i szersze koła oraz niższe sportowe zawieszenie.

W europejskiej wersji EP3 zabrakło niestety LSD czy czerwonych foteli Recaro, które były standardowym wyposażeniem modelu EK9. Obie opcje pojawiły się dopiero w JDM EP3 przygotowanym przez Honda Of Japan specjalnie na rynek japoński. Kolejną różnicą między EDM EP3, a JDM EP3 było jeszcze twardsze i przygotowane z myślą o torowych gonitwach zawieszenie oraz mocniejsze o 15KM K20A pod maską.

Europejska Honda Civic Type R VII generacji szybko podbiła rynek sportowych samochodów średniej klasy, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia w tym tytuł 'Hot Hatch of the Year' przyznawany m.in. przez Top Gear.

W 2004 roku CTR doczekał się liftingu. Pojawiły się reflektory soczewkowe, poprawiono ustawienia EPS, zmodyfikowano zawieszenie i zamontowano lżejsze koło zamachowe.

 

Ogólne dane techniczne:

Silnik: 4 cylindry / 1998 cm³ / 16 zaworów / wielopunktowy wtrysk
Moc: 200 KM przy 7400 rpm (Max RPM 8100 rpm) / 196 Nm przy 5900 rpm
Napęd: przednia oś
Skrzynia biegów: manualna / 6 biegów
Opony: 205/45/17
Hamulce: przód tarcze wentylowane 300mm / tył tarcze 260mm

Wymiary: długość 4,140.2 mm / szerokość 1,694.2 mm / wysokość 1,424.9 mm
Waga: 1210 kg do 1321 kg

Zużycie paliwa na 100km: średnie 8.6 l / maksymalne 19.1 l

Prędkość maksymalna: 230km/h
Przyspieszenie: 0-100Km/h: 6.4 sek (JDM/EDM przedlift), 6.2/6.4 sek (JDM/EDM polifth)
400m (1/4 mili): 15.1 sek

Przewiń do góry