Koszulka Lamborghini Countach – Back to the 80s
Na początku lat 70 firma Lamborghini postanowiła, że model Miura potrzebuje następcy.
Na salonie w Genewie 1971 pokazano prototyp, który nazwano Countach LP5000. Countach to słowo z dialektu Piemonckiego i w wolnym przekładzie oznacza coś fantastycznego, a podobno takiego właśnie słowa użył Bertone widząc projekt tego auta.
Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Nadwozie Countacha z pewnością można nazwać nie tylko niepowtarzalnym, ale również ponadczasowym. Aerodynamiczny, niski, klinowaty bolid musiał zwrócić na siebie niejednego zwiedzającego Salon w Genewie jednak najważniejszą innowacją były unoszone do góry drzwi. Z czasem stały się one znakiem rozpoznawczym Lamborghini.
Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia są dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. Prawie pięciolitrowy silnik w układzie V12 zamontowano centralnie, wzdłużnie, jednak podczas pierwszych testów pojawiły się problemy z chłodzeniem. LP to skrót od Longitudinale Posteriore (centralnie, wzdłużnie umieszczony silnik) natomiast 5000 to oznaczenie pojemność.
Ferruccio Lamborghini zaakceptował Countacha na następcę Miury oraz nakazał wstrzymanie produkcji Miury SV. Nie zdawał sobie jednak sprawy, że problemy techniczne odwleką wprowadzenie Countacha do produkcji o 3 lata.
Pomimo ulepszeń, ilość ciepła wytwarzanego przez silnik była zbyt duża, a problemu przegrzewania nie dało się rozwiązać. Dlatego produkcyjną wersję Countach wyposażono w mniejszy 3,9-litrowy silnik. Dyferencjał o zwiększonym tarciu i skrzynia biegów zamontowana za silnikiem spisywały się znakomicie.
PS Szukasz naklejki na samochód, naklejki na laptopa, szybę czy rower?]
Sprawdź naklejki na samochód dostępne w naszej ofercie.