Range Rover Evoque Cabrio – must have!

Range Rover Evoque Cabrio – SUV cabrio z wyższych sfer

range-rover-evoque-cabrio-convertible_15

Mogłoby się wydawać, że to virtual tuning, ale to prawda i już w kwietniu 2016 roku na rynku pojawi się najnowsze dzieło firmy Land Rover – Range Rover Evoque Cabrio.

Nawet gdy auto pojawiło się na Geneva Motor Show w 2012 roku, nikt nie spodziewał się, że wejdzie do produkcji. Podobno przekształcenie SUVa, który nie był projektowany z myślą o wersji cabrio nie należało do najprostszych zadań. Największym wyzwaniem było zachowanie powierzchni bagażowej i ukrycie mechanizmów rozkładania dachu, bez wprowadzania zmian w wyglądzie zewnętrznym auta. Nie było nawet mowy o hard topie, ale udało się z miękkim dachem, którego rozłożenie zajmuje tylko 18 sekund.

range-rover-evoque-cabrio-convertible_06range-rover-evoque-cabrio-convertible_04

Wzmocniono konstrukcję auta dzięki czemu Evoque Cabrio utył o 277 kg. Wyższa waga to gorsze osiągi, więc cabrio osiąga pierwszą setkę w nieco ponad 10 sekund, podczas gdy w zamkniętym Evoque pojawia się ona na liczniku już po 9 sekundach. Oczywiście mówimy o podstawowym dieslu generującym 180KM, jednostka Si4 o mocy 240KM pozostanie opcją w dopłacie.

Wnętrze Evoque Cabrio to dalej bulwarówka z zacięciem terenowym, nie odwrotnie. Nowym Range Rover jest wyposażony w nowy system sterowania multimediami InControl Touch Pro, 10″ ekran dotykowy, hotspot Wi-Fi i internet 3G oraz car audio firmowane przez Meridian.

range-rover-evoque-cabrio-convertible_03

Znalazło się miejsce tylko na cztery osoby, a po założeniu windshota już tylko dla dwóch. Właściciela czeka więc trudny wybór, zabrać na wycieczkę rodzinę czy zadbać o swoją fryzurę.

Evoque Cabrio nie będzie tani, bo cennik rozpoczyna się od 47 500 funtów za diesla, czyli 5000 więcej niż wersja z zamkniętym nadwoziem. Nie powinno to specjalnie dziwić bo w końcu to Range Rover, a nie Dacia.

Czy warto? No cóż, jeśli ktoś marzy by pokonywać nachylenia o kącie 45°, siedząc na miękkich skórach w zjawiskowo wyglądającym cabrio, to jest to dla niego prawdziwy MUST HAVE.

range-rover-evoque-cabrio-convertible_01 range-rover-evoque-cabrio-convertible_02
range-rover-evoque-cabrio-convertible_05 range-rover-evoque-cabrio-convertible_07 range-rover-evoque-cabrio-convertible_08 range-rover-evoque-cabrio-convertible_09 range-rover-evoque-cabrio-convertible_10 range-rover-evoque-cabrio-convertible_11 range-rover-evoque-cabrio-convertible_12 range-rover-evoque-cabrio-convertible_13 range-rover-evoque-cabrio-convertible_14 range-rover-evoque-cabrio-convertible_16

Przewiń do góry